Reviews

4.7/5

4.9 van 5 sterren

4.5/5

4.9 van 5 sterren

Vanaf 1 oktober november verdwijnen de brievenbussen van de Belastingdienst

Update 1 oktober: de Belastingdienst heeft het sluiten van de brievenbussen voor het doen van aangifte van BPM verschoven naar 1 november 2018.

In 2014 werden alle BPM aangifte punten langzaam gesloten. Deze locaties van de Belastingdienst bij de RDW locaties verdwenen één voor één. In de plaats daarvan kwam er een brievenbus. In deze brievenbus wordt de BPM aangifte achter gelaten en iemand van de Belastingdienst zorgt er voor dat de aangifte verwerkt wordt. Vanaf 1 oktober november 2018 verdwijnen nu ook de brievenbussen bij de RDW. Het doen van BPM aangifte wordt dus weer wat lastiger gemaakt. Hoe kun je vanaf 1 oktober november BPM aangifte doen?

Vanaf 1 oktober november aanstaande is BPM aangifte inleveren bij een RDW locatie niet meer mogelijk. De aangifte dient per post verstuurd te worden. BPM aangiften worden vanaf die datum centraal verwerkt.

Ook wordt er vanaf 19 september door de RDW al geen zogenaamde “werkorder” (het formulier ten behoeve van de bpm-aangifte) meer afgegeven op papier. De gegevens worden digitaal doorgegeven aan de Belastingdienst. U ontvangt dus geen geprint document meer. Hierdoor is dus niet meer te controleren of de gegevens juist zijn verwerkt door de RDW. (Maak dus altijd een kopie van het buitenlandse kenteken en eventueel de CVO voordat u deze inlevert bij de RDW!)

Alle BPM aangiften dienen vanaf 1 oktober november 2018 verstuurd te worden naar:

Belastingdienst
Postbus 2710
6401 DE HEERLEN

De doorlooptijd wordt bepaald door het juist aanleveren van alle gegevens en de volgorde van “het pakketje” is ook nog van belang zoals blijkt uit bijgaande flyer van de Belastingdienst:

  1. formulier aangifte/melding BPM en het BPM berekening formulier
  2. bijlagen bij het aangifteformulier
  3. overige bijlagen indien van toepassing zoals factuur en koerslijst
  4. taxatierapport indien van toepassing

Bij het versturen van meerdere aangiften in 1 envelop is het van belang om elke aangifte als 1 pakket samen te stellen.

Tot op heden was het inleveren van de BPM aangifte handig direct mogelijk bij de RDW. Straks moet alles in een envelop (vergeet de postzegels niet) waarbij we vertrouwen op de postbode. Wij zijn benieuwd naar de praktische werkwijze.

Facebook
Twitter
LinkedIn

OP DE HOOGTE BLIJVEN?